Visita a Micropolix

El pasado 8 de Noviembre los alumnos de 5 años visitaron Micropolix, “La ciudad para los niños”. Es la mejor manera de aprender, jugando, a ser mayores.

On the 8th of November our 5 year old students went to Micropolix ´´The children´s city¨. It is an ideal way for children to learn while they are pretending to be adults.

29 Noviembre 2017

A través de actividades y juegos, se transmiten valores como el esfuerzo, la independencia y la educación vial.

Through activities and role play they learnt several values such as making an effort, independence and rode-safety.

Aprendieron oficios y así ganaron sus Eurix trabajando. Los podían gastar como ellos consideraban, en actividades de ocio. Algunas de las profesiones de las que pudieron disfrutar y disfrazarse fueron; médicos, bomberos, policías, pilotos…

They learnt about different professions and in exchange received eurix for their work. They could spend the money (eurix) wherever they wanted on leisure activities. Some of the professions they could enjoy and dress up as were doctors, police, pilots, etc.

Al finalizar el recorrido, los alumnos recibieron un pasaporte sellado, con el objetivo de recordar todas aquellas profesiones que habían desempeñado.

When they finished their adventure they received a stamped passport in order to remember the professions they had learnt about.

Resultó un día inolvidable, del que disfrutamos muchísimo, tanto pequeños como mayores.

It was an unforgettable day for both our pupils and the accompanying adults.